Σχέδια Δράσης σχολικού έτους 2023-24

  • Post author:
  • Post category:2023-24

Συλλογικός Προγραμματισμός Σχολικής Μονάδας

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Σχέδιο Δράσης: « Δράσεις για την κατανόηση και στήριξη του κόσμου μας »

Στόχος Βελτίωσης: Στο Σχέδιο Δράσης θα συμπεριληφθούν δραστηριότητες εκτός διδακτικού ωραρίου οι οποίες θα ενεργοποιήσουν τους μαθητές διευρύνοντας τους ορίζοντές τους, αλλά και φέρνοντάς τους αντιμέτωπους με σύγχρονες έννοιες και διλήμματα που δεν απαντώνται στη διδακτέα ύλη. Ειδικότερα θα οργανωθούν: α) Όμιλος Ρομποτικής και Σκακιού, β) Όμιλος UNESCO, γ) Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Κυκλική οικονομία: οφέλη για το περιβάλλον», δ) Πρόγραμμα Πολιτιστικών Θεμάτων «Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά και ο ρόλος των Παγκόσμιων Ημερών στην αφύπνιση των ανθρώπων» και ε) Συμμετοχή σε δράσεις του δικτύου ΣΗ. ΜΑ. Α.Ε.Π. για τον ενεργό πολίτη. Μέσα από τα προηγούμενα οι μαθητές θα παρατηρήσουν τις εξελίξεις της σύγχρονης τεχνολογίας, τα θέματα που ανακύπτουν, τη σπατάλη διαθέσιμων πόρων, την έννοια της κυκλικής οικονομίας και τη σημασία της επιστροφής στις ρίζες, ενώ ταυτόχρονη θα είναι η ανάληψη δράσεων και η συνεργασία με άλλα σχολεία-μέλη των δικτύων και με φορείς, ώστε οι μαθητές να δραστηριοποιηθούν εντός ευρύτερου κοινωνικού συνόλου.

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών

Σχέδιο Δράσης: « Καλλιέργεια μαθητικής ενσυναίσθησης μέσα σε ένα συμπεριληπτικό σχολείο »

Στόχος Βελτίωσης: Η πρόληψη και η αντιμετώπιση της βίας και του σχολικού εκφοβισμού αποτελεί μια από τις βασικές προτεραιότητες του σχολείου, καθώς συνάδει με τη εύρυθμη λειτουργία του, αλλά και την ομαλή ψυχοσωματική ανάπτυξη των παιδιών. Στόχος, ένα σχολείο συμπεριληπτικό, το οποίο θα καλλιεργεί το σεβασμό στη διαφορετικότητα, την ενσυναίσθηση και τις κοινωνικές δεξιότητες των μαθητών. Προτεραιότητα δίνεται στην καλλιέργεια κλίματος εμπιστοσύνης, στα πλαίσια του οποίου οι μαθητές θα αισθάνονται ασφαλείς και δημιουργικοί. Έτσι, καθίσταται αναγκαία αφενός η ενημέρωσή και η ευαισθητοποίηση τους σε θέματα σχολικού εκφοβισμού και αφετέρου η άμεση παιδαγωγική αντιμετώπιση τυχόν τέτοιων περιστατικών. Επιπλέον, η μέριμνα για τη συναισθηματική ωριμότητα των μαθητών και την ενδυνάμωση των σχέσεων μεταξύ τους, θεωρείται βασικός παιδαγωγικός στόχος που θα βοηθήσει στην καλυτέρευση των επιδόσεων τους σε όλους τους τομείς. Η επίτευξη των παραπάνω στόχων προσδοκάται μέσα από εναλλακτικές βιωματικές δράσεις στις οποίες θα συμμετέχουν όλοι οι μαθητές.

Διοικητική λειτουργία

Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας

Σχέδιο Δράσης: « Επενδύοντας στο Αύριο: Υποδομή για Καλύτερη Εκπαίδευση »

Στόχος Βελτίωσης: Γνωρίζοντας πως ο σχολικός χώρος και οι υποδομές του ενσαρκώνουν δυναμικά και βιωματικά το ρόλο του σχολείου, συμβάλλουν στις συμμετοχικές διαδικασίες και πολυπολιτισμικές συναναστροφές όλων των μελών του, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με το παρόν σχέδιο δράσης. Το σχολείο μας είναι επαρκές σε χώρους, που όμως δεν υποστηρίζουν κατάλληλα τις εκπαιδευτικές διαδικασίες. Σκοπός είναι να δημιουργηθεί ένα ασφαλές περιβάλλον εκπαίδευσης, υψηλής ποιότητας και εφοδιασμένο με σύγχρονες τεχνολογικές και υλικοτεχνικές υποδομές, φιλικό και υποστηρικτικό των παιδαγωγικών διαδικασιών και διαδικασιών μάθησης, που να αντανακλά το περιεχόμενο των νέων Π.Σ. και να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες των μαθητών, που ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα, την καινοτομία και την επίλυση προβλημάτων. Ο εξωραϊσμένος σχολικός χώρος δημιουργεί αίσθηση ευημερίας και ευεξίας για το εκπαιδευτικό προσωπικό και για τους μαθητές, η συμμετοχή των οποίων στον εξωραϊσμό των χώρων θα έχει ως αποτέλεσμα την ευαισθητοποίηση τους για τον περιβάλλοντα χώρο και την ανάπτυξη συναισθηματικού δεσμού με τον χώρο του σχολείου.

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις

Σχέδιο Δράσης: « Ενισχύοντας τους εκπαιδευτικούς σε ένα περιβάλλον συνεχών αλλαγών και προκλήσεων »

Στόχος Βελτίωσης: Στόχος της δράσης είναι να υποστηριχθούν οι εκπαιδευτικοί σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Καθώς αυξάνονται οι ανάγκες που απαιτούν δεξιότητες πέραν της επαρκούς γνώσης του γνωστικού αντικειμένου, καθίσταται απαραίτητο οι εκπαιδευτικοί να επιμορφωθούν σε δράσεις που να τους βοηθούν να αντεπεξέρχονται σε εξειδικευμένες ανάγκες στο περιβάλλον της τάξης ή να αντιμετωπίζουν περιστατικά που ενδέχεται να λάβουν χώρα στο σχολικό περιβάλλον, εν γένει. Ως εκ τούτου, η ενδυνάμωση και η θωράκισή τους είναι τα κλειδιά για την ψυχική ανθεκτικότητα και την ετοιμότητα για την αντιμετώπιση των προκλήσεων.