«Μνημείο και Περιβάλλον: Καλλιτεχνική Αποτύπωση. Παιχνίδι με το Μύθο και την Ιστορία»
ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΣΤΗ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ:
– Περιβάλλον και Μνημεία, αρχαιολογικοί χώροι και ιστορικοί τόποι.
– Περιβάλλον και Ιστορία, μυθολογία, λαογραφία, τέχνη.
– Αξιοποίηση εργαλείων ΤΠΕ στην εκπαίδευση για το περιβάλλον (π.χ. παραγωγή βίντεο, κινούμενη εικόνα, ψηφιακή τέχνη).
– Το περιβάλλον ως πεδίο συνάντησης των πολιτισμών.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Α. ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ – ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
– Προσέγγιση των εννοιών «Αρχαιολογικοί χώροι-Ιστορικοί τόποι» και ανθρωπογενής δραστηριότητα ανάδειξης πολιτιστικών μνημείων.
– Ορθολογική διαχείριση και διατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος και της πολιτιστικής κληρονομιάς.
– Συνειδητοποίηση της σημασίας της πρόληψης στη μείωση των αρνητικών αποτελεσμάτων των περιβαλλοντικών καταστροφών στα πολιτιστικά μνημεία.
– Προστασία του φυσικού περιβάλλοντος στη διάδρασή του με τους αρχαιολογικούς χώρους και τα μνημεία που φιλοξενούν.
– Διαμόρφωση στάσεων και συμπεριφορών στο ανθρωπογενές περιβάλλον.
– Συνειδητοποίηση ατομικής ευθύνης απέναντι στα πολιτιστικά προβλήματα.
– Περιβαλλοντική ηθική.
– Σχεδιασμός περιβαλλοντικής πολιτικής με την προοπτική της βιώσιμης ανάπτυξης.
– Προτάσεις για αξιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς.
………………………….
Β. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
– Να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα διατήρησης και ανάδειξης της πολιτιστικής κληρονομιάς.
– Να περιγράφουν τις έννοιες φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον
– Να αναπτύξουν πρωτοβουλίες που έχουν ως στόχο την προστασία των μνημείων
– Να καλλιεργήσουν τις αξίες της συνεργασίας και του αλληλοσεβασμού
– Να συνειδητοποιήσουν την κοινή μοίρα των ανθρώπων πέρα από εθνικότητα και θρησκεία και τα κοινά προβλήματα σε μείζονα ζητήματα όπως η φτώχεια, η πείνα και ο πόλεμος, ιδιαίτερα στη σύγχρονη ιστορική συγκυρία
– Να αντιληφθούν την ατομική τους ευθύνη στην αντιμετώπιση αυτών των κοινωνικών προβλημάτων
– Να συνειδητοποιήσουν την κοινή ευθύνη απέναντι στην επαπειλούμενη κλιματική αλλαγή
– Να αντιληφθούν την κοινωνική τους ευθύνη στην αντιμετώπιση των σύγχρονων περιβαλλοντικών προβλημάτων
– Να απολαύσουν το φετινό πρόγραμμα
…………………………
Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ
Καλλιτεχνικό παιχνίδι (Ζωγραφική-Κολλάζ) – Καταιγισμός ιδεών – Ερωτηματολόγιο – Παιχνίδια ρόλων πάνω σε μύθους και ιστορικά γεγονότα – Παιχνίδια στην αυλή του σχολείου – Συνέντευξη – Μαθητοκεντρική διαδικασία – Συνεργατική – Βιωματική μάθηση (μελέτη πεδίου, άμεση παρατήρηση)
…………………………
Δ. ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ – ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΟΣ ΜΗΝΑΣ ΕΝΑΡΞΗΣ
Η προβλεπόμενη διάρκεια του Προγράμματος είναι 6 μήνες από 27/11/2023 έως 27/05/2024.
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Δρ ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΜΟΥΖΑΚΙΩΤΟΥ, Θεολόγος
ΑΝΝΑ ΧΑΡΙΣΗ, Διευθύντρια, Φιλόλογος
Η Περιβαλλοντική και πολιτιστική ομάδα μαθητών του 4ου Γυμνασίου Αμαρουσίου, που συμμετέχει στο πρόγραμμα : «Μνημείο
Την Παρασκευή, 1η Μαρτίου 2024, η Περιβαλλοντική και Πολιτιστική Ομάδα Μαθητών του σχολείου μας είχε την ευκαιρία να ζήσει
Η Περιβαλλοντική και πολιτιστική ομάδα μαθητών του 4ου Γυμνασίου Αμαρουσίου, που συμμετέχει στο πρόγραμμα : «Μνημείο