«Μνημείο και Περιβάλλον: Καλλιτεχνική Αποτύπωση. Παιχνίδι με το Μύθο και την Ιστορία»

 

ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΣΤΗ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ:

– Περιβάλλον και Μνημεία, αρχαιολογικοί χώροι και ιστορικοί τόποι.

– Περιβάλλον και Ιστορία, μυθολογία, λαογραφία, τέχνη.

– Αξιοποίηση εργαλείων ΤΠΕ στην εκπαίδευση για το περιβάλλον (π.χ. παραγωγή βίντεο, κινούμενη εικόνα, ψηφιακή τέχνη).

– Το περιβάλλον ως πεδίο συνάντησης των πολιτισμών.

…………………………………………………………………………………………………………………………………….
 

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Α. ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ – ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

–  Προσέγγιση των εννοιών «Αρχαιολογικοί χώροι-Ιστορικοί τόποι» και ανθρωπογενής δραστηριότητα ανάδειξης πολιτιστικών μνημείων.

–  Ορθολογική διαχείριση και διατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος και της πολιτιστικής κληρονομιάς.

–  Συνειδητοποίηση της σημασίας της πρόληψης στη μείωση των αρνητικών αποτελεσμάτων των περιβαλλοντικών καταστροφών στα πολιτιστικά μνημεία.

–  Προστασία του φυσικού περιβάλλοντος στη διάδρασή του με τους αρχαιολογικούς χώρους και τα μνημεία που φιλοξενούν.

–  Διαμόρφωση στάσεων και συμπεριφορών στο ανθρωπογενές περιβάλλον.

–  Συνειδητοποίηση ατομικής ευθύνης απέναντι στα πολιτιστικά προβλήματα.

–  Περιβαλλοντική ηθική.

–  Σχεδιασμός περιβαλλοντικής πολιτικής με την προοπτική της βιώσιμης ανάπτυξης.

–  Προτάσεις για αξιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς.

………………………….…………………………………………………………………………………………………………

Β. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ 

–   Να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα διατήρησης και ανάδειξης της πολιτιστικής κληρονομιάς.

–   Να περιγράφουν τις έννοιες φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον

–   Να αναπτύξουν πρωτοβουλίες που έχουν ως στόχο την προστασία των μνημείων

–   Να καλλιεργήσουν τις αξίες της συνεργασίας και του αλληλοσεβασμού

–   Να συνειδητοποιήσουν την κοινή μοίρα των ανθρώπων πέρα από εθνικότητα και θρησκεία και τα κοινά προβλήματα σε μείζονα ζητήματα όπως η φτώχεια, η πείνα και ο πόλεμος, ιδιαίτερα στη σύγχρονη ιστορική συγκυρία

–   Να αντιληφθούν την ατομική τους ευθύνη στην αντιμετώπιση αυτών των κοινωνικών προβλημάτων

–   Να συνειδητοποιήσουν την κοινή ευθύνη απέναντι στην επαπειλούμενη κλιματική αλλαγή

–   Να αντιληφθούν την κοινωνική τους ευθύνη στην αντιμετώπιση των σύγχρονων περιβαλλοντικών προβλημάτων

–   Να απολαύσουν το φετινό πρόγραμμα

……………………………………………………………………………………………………………………………………

Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

Καλλιτεχνικό παιχνίδι (Ζωγραφική-Κολλάζ) – Καταιγισμός ιδεών – Ερωτηματολόγιο – Παιχνίδια ρόλων πάνω σε μύθους και ιστορικά γεγονότα – Παιχνίδια στην αυλή του σχολείου – Συνέντευξη – Μαθητοκεντρική διαδικασία – Συνεργατική – Βιωματική μάθηση (μελέτη πεδίου, άμεση παρατήρηση)

…………………………………………………………………………………………………………………………………….

Δ. ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ – ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΟΣ ΜΗΝΑΣ ΕΝΑΡΞΗΣ

Η προβλεπόμενη διάρκεια του Προγράμματος είναι 6 μήνες από 27/11/2023 έως 27/05/2024.

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Δρ ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΜΟΥΖΑΚΙΩΤΟΥ, Θεολόγος

ΑΝΝΑ ΧΑΡΙΣΗ, Διευθύντρια, Φιλόλογος

Δημιουργική δράση για την ανάδειξη πολιτισμικών μνημείων

Η Περιβαλλοντική και πολιτιστική ομάδα μαθητών του 4ου Γυμνασίου Αμαρουσίου, που συμμετέχει στο πρόγραμμα : «Μνημείο

Περισσότερα

Επίσκεψη στο Μουσείο Ακρόπολης

Την Παρασκευή, 1η Μαρτίου 2024, η Περιβαλλοντική και Πολιτιστική Ομάδα Μαθητών του σχολείου μας είχε την ευκαιρία να ζήσει

Περισσότερα

Επίσκεψη στο Άλσος Συγγρού

Η Περιβαλλοντική και πολιτιστική ομάδα μαθητών του 4ου Γυμνασίου Αμαρουσίου, που συμμετέχει στο πρόγραμμα : «Μνημείο

Περισσότερα