Σχέδια Δράσης σχολικού έτους 2022-23

  • Post author:
  • Post category:2022-23

Συλλογικός Προγραμματισμός Σχολικής Μονάδας

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Σχέδιο ΔράσηςΣτόχος Βελτίωσης
Ενέργειες ένταξης μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό σχολείο  1)  Ενημέρωση μαθητών-εκπαιδευτικών για τις ανάγκες των μαθητών με παράλληλη στήριξη. 2)  Ενίσχυση κοινωνικών-μαθησιακών δεξιοτήτων μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. 3)  Τόνωση αυτοπεποίθησης κι αυτενέργειας μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Αειφόρο σχολείοΠαιδαγωγική προσέγγιση των μαθητών με αθλητικές και πολιτιστικές δράσεις
Σχεδίαση και υλοποίηση ηλεκτρονικών μαθημάτων διαφοροποιημένης διδασκαλίας και ανεστραμμένης τάξης με εφαρμογή διαμορφωτικής αξιολόγησης για τα μαθήματα της πληροφορικής και της τεχνολογίας στην υπηρεσία διαχείρισης μαθητικών δραστηριοτήτων LAMS.Μέσω του μοντέλου ανεστραμμένης τάξης θα οργανώσουμε συγκεκριμένες ενότητες της ύλης του σχολικού βιβλίου για τα μαθήματα της Πληροφορικής και της Τεχνολογίας σε ακολουθίες δραστηριοτήτων στην πλατφόρμα LAMS, ώστε να ενισχύσουμε τις ψηφιακές ικανότητες των μαθητών και να εφαρμόσουμε πρακτικές διαφοροποιημένης μάθησης.
Εθελοντισμός και περιβάλλονΕυαισθητοποίηση μαθητών και καθηγητών για περιβαλλοντικά-κοινωνικά θέματα και παράλληλη συνεργασία με άλλα σχολεία.
Αειφόρο σχολείο , Βιοποικιλότητα , Ανακύκλωση , Κομποστοποίηση, Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.  Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών για θέματα που άπτονται της επικαιρότητας, δηλαδή για περιβαλλοντικά και ενεργειακά θέματα και παράλληλη ανάληψη δράσεων από τους μαθητές.
Αναζητούμε τα στοιχεία που κάνουν κάθε τόπο ξεχωριστό!  Παρουσίαση στους μαθητές, μέσα από τους καταλόγους της UNESCO, τόπων σημαντικών για τη ζωή του ανθρώπου και αναζήτηση των σχέσεων που έχουν δημιουργηθεί με τις τοπικές κοινότητες καθώς και των κινδύνων που απειλούν αυτά τα ιδιαίτερα στοιχεία του κόσμου. Ειδικότερα θα εξεταστούν: τα Μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς, τα Στοιχεία Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς, τα Γεωπάρκα, οι Χώροι Ιδιαίτερου Φυσικού Κάλλους (Biosphere Reserves) και η “Μνήμη της ανθρωπότητας”. Παράλληλα θα ενημερωθούν οι μαθητές για τον ρόλο των διεθνών οργανισμών.
Μια νέα πραγματικότητα για την Ευρώπη: οι 17 Στόχοι!  Ενημέρωση των νέων μαθητών του σχολείου για τη σπουδαιότητα και τον ρόλο των 17 Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης στη ζωή τους και τον βαθμό επίτευξης αυτών στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ευαισθητοποίηση πάνω σε σύγχρονα προβλήματα (φτώχεια, σπατάλη πόρων, υγεία, πόλεμος κλπ) και ανάληψη δράσεων για τη βελτίωση του κόσμου μας.
Εκπαιδευτική Ρομποτική – Puzzle – Χειροτεχνίες- Κατασκευές  Οι μαθητές θα έρθουν σε επαφή με τις εφαρμογές της Ρομποτικής και θα ασχοληθούν με χειροτεχνίες, κατασκευές και puzzle. Έτσι μέσα από το παιχνίδι θα καλλιεργήσουν τη φαντασία και την κριτική σκέψη τους. Θα ενισχύσουν την οξυδέρκειά τους, αλλά και θα εξοικειωθούν με τη συνεργατική μάθηση. Επομένως με παιγνιώδη τρόπο θα αναπτυχθούν νοητικά, πνευματικά και ψυχικά προσεγγίζοντας έννοιες της ψηφιακής εποχής.
Διδασκαλία μαθημάτων με τεχνική ανεστραμμένης τάξης  Εφαρμόζοντας τεχνικές διαφοροποιημένης διδασκαλίας μέσω της ανεστραμμένης τάξης επιδιώκεται να δραστηριοποιηθούν οι μαθητές περισσότερο σε συγκεκριμένα μαθήματα (Ιστορία, Λογοτεχνία) και να αναζητήσουν μόνοι τους σε έντυπες και ψηφιακές πηγές τις πληροφορίες για τη διδασκαλία του μαθήματος, αλλά και να παρουσιάσουν εθελοντικά στην τάξη μια διδακτική ενότητα.

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών

Σχέδιο ΔράσηςΣτόχος Βελτίωσης
Ευαισθητοποίηση και δραστηριοποίηση των μαθητών κατά του σχολικού εκφοβισμού  Ενημέρωση των μαθητών πάνω στο φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού – αιτίες, συνέπειες στο άτομο και την κοινωνία. Δράσεις αποτροπής-πρόληψης τέτοιου είδους περιστατικών. Αντιμετώπιση ενδεχόμενων περιστατικών στο χώρο του σχολείου.
Ταξιδεύω με ασφάλεια στο διαδίκτυο  Ενημέρωση μαθητών σε θέματα που άπτονται του διαδικτύου, επαγρύπνηση για τους κινδύνους που παρουσιάζονται στον ψηφιακό κόσμο και πρόληψη αρνητικών συμπεριφορών.

Σχέσεις σχολείου – οικογένειας

Σχέδιο ΔράσηςΣτόχος Βελτίωσης
Δίαυλοι επικοινωνίας σχολείου-οικογένειαςΒελτίωση στη συνεργασία σχολείου-οικογένειας
Βοηθώ το παιδί μου να ξεπεράσει τους σκοπέλους του ψηφιακού σύμπαντοςΕνημέρωση γονέων-κηδεμόνων μαθητών για τα προβλήματα που παρουσιάζει η ατέρμονη ενασχόληση των παιδιών με το διαδίκτυο, τους κινδύνους που εγκυμονεί η απουσία ελέγχου και προτάσεις για την αντιστροφή των αρνητικών φαινομένων. Συζήτηση με ειδικούς επιστήμονες.

Διοικητική λειτουργία

Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας

Σχέδιο ΔράσηςΣτόχος Βελτίωσης
Αναβάθμιση ψηφιακών υποδομών σχολείου- Βελτίωση σχολικών χώρων  Αντικατάσταση υπαρχόντων απαρχαιωμένων ηλεκτρονικών υπολογιστών των τμημάτων, του γραφείου Διεύθυνσης του σχολείου, του γραφείου των διδασκόντων, εκσυγχρονισμός διαδραστικών πινάκων αιθουσών με εγκατάσταση νέου λογισμικού και επισκευή προβολέων, ώστε η διδασκαλία να γίνει πιο αποτελεσματική και να αξιοποείται το υπάρχον ψηφιακό υλικό στις πλατφόρμες του Υπουργείου και στην η-τάξη. Προσπάθεια βελτίωσης και εξωραϊσμού των εσωτερικών κοινόχρηστων χώρων του κτιρίου.

Σχολείο και κοινότητα

Σχέδιο ΔράσηςΣτόχος Βελτίωσης
Ψηφιακή παρουσία του σχολείου  1) Συνεχής ανατροφοδότηση και επικαιροποίηση του περιεχομένου της ιστοσελίδας. 2) Συμμετοχή ομάδας μαθητών στη συγγραφή κειμένων για την παρουσίαση δράσεων από τη σχολική ζωή. 3) Ενημέρωση του καναλιού Youtube του σχολείου μας με πρόσφατο υλικό. 4) Ενδοσχολική επιμόρφωση για τις δυνατότητες της ιστοσελίδας και του καναλιού youtube και την πλήρη αξιοποίησή τους από όλους τους εκπαιδευτικούς. 5) Σεμινάρια των εκπαιδευτικών που τροφοδοτούν την ιστοσελίδα σχετικά με τη διαχείριση και την ασφάλειά της.

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις

Σχέδιο ΔράσηςΣτόχος Βελτίωσης
Αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκώνΕνημέρωση καθηγητών για καταστάσεις έκτακτης ανάγκης: θέματα πολιτικής προστασίας, διαχείριση κρίσεων και σεμινάρια πρώτων βοηθειών.

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα

Σχέδιο ΔράσηςΣτόχος Βελτίωσης
Συμμετοχή στο δίκτυο “Οικολογικά Σχολεία”  Δραστηριοποίηση μέσω των δικτύων σχολείων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο πρόγραμμα “Οικολογικά Σχολεία”.
Δράσεις στα πλαίσια του Δικτύου Συνδεδεμένων Σχολείων UNESCO (ASPnet)  Για 6η συνεχή χρονιά είμαστε μέλος του Παγκόσμιου Δικτύου Συνδεδεμένων Σχολείων UNESCO (ASPnet). Οι καθηγητές, συνεργαζόμενοι με τους συναδέλφους των άλλων σχολείων-μελών, με κοινές δράσεις πάνω στο θέμα που θα οριστεί κατά την πρώτη -εκ των πολλών- συνάντηση στο ΥΠΑΙΘ, θα επιχειρήσουμε να ευαισθητοποιήσουμε όλους τους μαθητές του δικτύου και να τους προετοιμάσουμε για το ετήσιο Συμπόσιο των σχολείων-μελών.