«Μνημείο και Περιβάλλον: Καλλιτεχνική Αποτύπωση. Παιχνίδι με το Μύθο και την Ιστορία»

 

ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΣΤΗ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ:

– Περιβάλλον και Μνημεία, αρχαιολογικοί χώροι και ιστορικοί τόποι.

– Περιβάλλον και Ιστορία, μυθολογία, λαογραφία, τέχνη.

– Αξιοποίηση εργαλείων ΤΠΕ στην εκπαίδευση για το περιβάλλον (π.χ. παραγωγή βίντεο, κινούμενη εικόνα, ψηφιακή τέχνη).

– Το περιβάλλον ως πεδίο συνάντησης των πολιτισμών.

…………………………………………………………………………………………………………………………………….
 

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Α. ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ – ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

–  Προσέγγιση των εννοιών «Αρχαιολογικοί χώροι-Ιστορικοί τόποι» και ανθρωπογενής δραστηριότητα ανάδειξης πολιτιστικών μνημείων.

–  Ορθολογική διαχείριση και διατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος και της πολιτιστικής κληρονομιάς.

–  Συνειδητοποίηση της σημασίας της πρόληψης στη μείωση των αρνητικών αποτελεσμάτων των περιβαλλοντικών καταστροφών στα πολιτιστικά μνημεία.

–  Προστασία του φυσικού περιβάλλοντος στη διάδρασή του με τους αρχαιολογικούς χώρους και τα μνημεία που φιλοξενούν.

–  Διαμόρφωση στάσεων και συμπεριφορών στο ανθρωπογενές περιβάλλον.

–  Συνειδητοποίηση ατομικής ευθύνης απέναντι στα πολιτιστικά προβλήματα.

–  Περιβαλλοντική ηθική.

–  Σχεδιασμός περιβαλλοντικής πολιτικής με την προοπτική της βιώσιμης ανάπτυξης.

–  Προτάσεις για αξιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς.

………………………….…………………………………………………………………………………………………………

Β. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ 

–   Να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα διατήρησης και ανάδειξης της πολιτιστικής κληρονομιάς.

–   Να περιγράφουν τις έννοιες φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον

–   Να αναπτύξουν πρωτοβουλίες που έχουν ως στόχο την προστασία των μνημείων

–   Να καλλιεργήσουν τις αξίες της συνεργασίας και του αλληλοσεβασμού

–   Να συνειδητοποιήσουν την κοινή μοίρα των ανθρώπων πέρα από εθνικότητα και θρησκεία και τα κοινά προβλήματα σε μείζονα ζητήματα όπως η φτώχεια, η πείνα και ο πόλεμος, ιδιαίτερα στη σύγχρονη ιστορική συγκυρία

–   Να αντιληφθούν την ατομική τους ευθύνη στην αντιμετώπιση αυτών των κοινωνικών προβλημάτων

–   Να συνειδητοποιήσουν την κοινή ευθύνη απέναντι στην επαπειλούμενη κλιματική αλλαγή

–   Να αντιληφθούν την κοινωνική τους ευθύνη στην αντιμετώπιση των σύγχρονων περιβαλλοντικών προβλημάτων

–   Να απολαύσουν το φετινό πρόγραμμα

……………………………………………………………………………………………………………………………………

Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

Καλλιτεχνικό παιχνίδι (Ζωγραφική-Κολλάζ) – Καταιγισμός ιδεών – Ερωτηματολόγιο – Παιχνίδια ρόλων πάνω σε μύθους και ιστορικά γεγονότα – Παιχνίδια στην αυλή του σχολείου – Συνέντευξη – Μαθητοκεντρική διαδικασία – Συνεργατική – Βιωματική μάθηση (μελέτη πεδίου, άμεση παρατήρηση)

…………………………………………………………………………………………………………………………………….

Δ. ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ – ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΟΣ ΜΗΝΑΣ ΕΝΑΡΞΗΣ

Η προβλεπόμενη διάρκεια του Προγράμματος είναι 6 μήνες από 27/11/2023 έως 27/05/2024.

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Δρ ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΜΟΥΖΑΚΙΩΤΟΥ, Θεολόγος

ΑΝΝΑ ΧΑΡΙΣΗ, Διευθύντρια, Φιλόλογος

Μαθητική Δημιουργία και Κοινωνική Προσφορά

Για να προωθήσει τη σημασία της κοινωνικής προσφοράς και να ενισχύσει το αίσθημα της συλλογικότητας, η περιβαλλοντική

Περισσότερα

Eπίσκεψη στο Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο

Στις 12 Απριλίου 2024, ημέρα Παρασκευή, οι μαθητές της Περιβαλλοντικής και πολιτιστικής ομάδας του 4ου Γυμνασίου

Περισσότερα

Δημιουργική δράση για την ανάδειξη πολιτισμικών μνημείων

Η Περιβαλλοντική και πολιτιστική ομάδα μαθητών του 4ου Γυμνασίου Αμαρουσίου, που συμμετέχει στο πρόγραμμα : «Μνημείο

Περισσότερα

Επίσκεψη στο Μουσείο Ακρόπολης

Την Παρασκευή, 1η Μαρτίου 2024, η Περιβαλλοντική και Πολιτιστική Ομάδα Μαθητών του σχολείου μας είχε την ευκαιρία να ζήσει

Περισσότερα

Επίσκεψη στο Άλσος Συγγρού

Η Περιβαλλοντική και πολιτιστική ομάδα μαθητών του 4ου Γυμνασίου Αμαρουσίου, που συμμετέχει στο πρόγραμμα : «Μνημείο

Περισσότερα